2016/09/08

Vagyok, amerre még nem voltam

Értekezés az első napomról - Part 2

8 óra egynéhány perckor megérkeztünk Trentóba, ahol soha nem látott lépcsőhegyek fogadtak minket. Hadd jegyezzem meg, hogy nem vagyok egy nagyon erős fizikumú gyermek, és kb. 50 kilónyi földi javat cipeltem magammal. Mijau!

Csomagmegőrző hiányában az apuka lett a csomagmegőrző az állomáson és kettesben nekiláttunk telefoncsomagot keresni. Korábbi pletykákra hagyatkozva úgy döntöttünk, hogy a Wind nevezetű szolgáltatónál próbálunk szerencsét. Egy fekete úriember fogadott minket az üzletben, aki azonnal, tökéletes angolsággal felajánlott nekünk két lehetséges csomagot, megválaszolta a kérdéseinket, és miután választottunk, villámgyorsan adminisztrált mindent, és odaadta a kártyákat, mindezt aközben, hogy két további ügyfelet is kiszolgált és telefonált 3 másikkal. Egyszerre gépelt, beszélt, olvasott, fénymásolt és szkennelt. Időnként összemosódtak a mozdulatai, néha úgy tűnt, hogy kettőnél több keze van. A kaland vége pedig: havi 9 Euróért lett 4 GB internetünk és 300 ingyen perc beszélgetésünk AKÁRHOVA! :O Haza is! Hoppá.

Megnéztük még a buszbérletet is, de sajnos ott nem beszéltek angolul. Egy arra járó olasz fordított nekünk, de végül elkullogtunk. Utólag még másokat is megkérdeztem a dologról, és úgy fest, hogy mégis mindenképp kelleni fog az a bérlet, csak azt nem tudom, hogy havi vagy éves legyen. 10 hónapot maradok és € 26 a havi ára, az évesé pedig € 208. Viszont a havik között egy csomó időt lehet nyerni, és az éveset pedig nyilván elveszti az ember. Olynehéééz aválasztáháhááááás! :(

SanBartolameoban túlestünk még egy kiadós lépcsőzésen, aztán egy végtelen idő múlva kinyitott a kis iroda, ahol egyesével beköltöztettek minket. A hercehurca önmagáman is tartott vagy fél órát, viszont engem feltehetően mindenki nagyon utált, mert alaposan feltartottam ezen felül is a sort. Ugyanis e-mailben hazudtak a piszkok és mégsem lehetett készpénzzel fizetni a kauciót, ami nélkül meg nem engedik az embert beköltözni. Ezzel eddig nem is volna baj, de a kártyámon volt egy napi 100.000 Ft-os vásárlási keret, amit felül kellett írnom az MKB Bank internetes felületén ahhoz, hogy tudjak róla € 360-t fizetni. Mivel SMS kóddal lehet aláírni a limitmódosítást, ki kellett szednem az új, csilli-villi SIM kártyám a telefonomból (Segítség! Van valakinél egy tű? - 5 perc múlva lett.) és belerakni a régit, ami nem talált hálózatot, ezért ki kellett próbálni annak a magyar lánynak a telefonján is, aki éppen akkor vetődött arra és végül még kétszer újra kellett kezdeni, hogy olyan limitet állítsak be, amihez de hát könyörgöm ne kelljen már telebankáros azonosítás is!... (Ez utóbbi során felhasználtam a függvényérték meghatározásból jól ismert intevallumfelezéses módszert.)

Hú, de ideges lettem már a végére.

A következő állomás a lakrészem recepciója volt, ahol kaptam egy kártyát, valamint megnyugtattak, hogy internetem és kölcsön biciklim csak holnap lehet legjobb esetben. Ezután elküldtek átvenni a szobám egy olyan gondnokkal, aki egy szót sem beszélt angolul. Cserébe viszont nagyon kedélyesen és rengeteget beszélt olaszul, mit sem törődve azzal, hogy én jól láthatóan a mondandójának (felső becslés:) 1%-át értettem meg.

A szoba kártyaolvasója nem viszi túlzásba a működést, és én ilyen idétlenül berendezett szobát még nem láttam! Fiókok és polcok néznek a fal felé, éjjeli szekrények vannak az ágyak kihúzható komponensei előtt, a fali aljzatokhoz nem lehet hozzáférni, az ajtón alig lehet bejönni egy fiókos szekrény miatt.
Ám ezek a kellemetlenségek azonnal elpárolognak, amikor az ember kiballag a teraszra és körbenéz a környező hegyeken.

SanBartolameo egyébként elég szép. Miután átvettem a szobát, csináltam néhány képet:






A szobatársam még nem érkezett meg. Remélem jó fej lesz! Egy pici aggódom, hátha nem jövünk majd ki jól...

A nap hátralevő részében kipakoltam, ettem, lezuhanyoztam, spanoltam a magyarokkal, spanoltam a random emberekkel, akikkel találkoztam a konyhában, és írtam egy kimerítő beszámolót nektek. Bocsánat, ha kacifántos, bocsánat, ha unalmas, bocsánat, ha tele van hibákkal. Legalább pontosan tükrözi pillanatnyi elmeállapotomat - illetve kialvatlanságomat.

Jó éjt!

No comments:

Post a Comment